onsdag 14 juli 2010

På med washen bara...

Jag gjorde ett försök med wash på en skräpmodell(UH-60) med oljefärg och balsamterpentin men fick inte till någon bra blandning...

Så jag kör med beprövade saker innan jag förstör modellen. Jag började med att lägga på wash på alla förhöjningar och försänkningar fram på vagnen. Jag lät allt torka i ca 20min innan jag gav mig på med fuktat papper och tops.

Jag tyckte att det såg "fel ut" och lade därför på en wash över hela ytan och körde samma procedur igen. Resultatet blev mycket bättre.

Som ni ser så använder jag ProModellers Sandwash, men det har kommit fler nya washer från andra tillverkare, bland annat Vallejo.
Jag återkommer med bilder när vagnen har chippats...

2 kommentarer:

Niklas sa...

Engångsäggkoppar ser ut som ett smart sätt att blanda sina washer i! Att jag inte tänkt på det förut... :P

Ser snyggt ut annars. Är imponerad av din förmågebredd, en annan håller sig till flygplan.. ;)

När kommer ni förbi på fika? :)

Lasse sa...

Äggkoppar är rätt bra att stoppa i fickan när man ätit sin frukost på hotellet...det blev ju några mellan 2006-08...!

Det är lättare att bygga i skala 1/35 och pansarbygge ger möjlighet till att dölja missar på ett helt annat vis än flyg.

(Såg ditt mail - sätter in pengar!)

Vi är alltid fikasugna...är ni hemma på lördag eftermiddag?