lördag 2 oktober 2010

Steg 1, SEA-kamouflage

Efter lite trädgårdspyssel och välbehövlig eftermiddagsfika satte jag mig till rätta med airbrushen...

Bara ett par korvar med häftmassa som skulle på plats och sedan började jag med Gunze H310 Brown (FS30219) och med finaste munstycket på Azteksprutan. Jag avslutade med att blanda i 50% med H318 Radome för att få fram effekten av solblekta paneler. Jag tror att det kommer att synas mer när jag målar de gröna färgerna.

Tittar man noga på huvarna så syns den dåliga passformen och detta är ytterliggare en anledning till att ha huvarna i öppet läge...

3 kommentarer:

Mathias Andersson sa...

På nått sätt känns den här bilden mycket bekant! Känns som en deja-vu upplevelse.:) Ser mycket bra ut! Det svåra tycker jag är att få samma genomlysning av pre-shaden på de olika färgerna. Speciellt då det lyser igenom betydligt mindre på de mörka färgerna. Alltid intressant att ta bort maskeringen och se hur kamouflaget tar form. Kom ihåg och maskera noga nu sen, så att det inte kommer någon färg på de andra färgfälten. Jobbigt att göra om!

Lasse sa...

Har kollat en hel del på dina tidigare inlägg. Till stor hjälp!!

Kan tänka mig att preshaden försvinner ju mörkare grönt man lägger på.

Har du bilder från Modell Göteborg som du kan visa på måndag!?
Eller du kanske inte kan vara med?

Mathias Andersson sa...

Jag var aldrig till Gbg tyvärr! Jag var anmäld men så blev Johanna sjuk och jag var tvungen att vara hemma. Jag kommer inte på måndag kväll. Jag har varit borta i två veckor och ska bort på tisdag igen, så familjen får den tiden istället. Tror att det var flera av "stammisarna" som inte kunde denna måndag, men några lär det väl bli.