måndag 4 oktober 2010

Steg 3, SEA-kamouflage

Målade sent igår kväll efter några timmars trixande med häftmassan...
Jag lyssnade på Mathias råd om att vara noga med maskeringen och förberedelserna tog tid. Ca 1 timme bara att få alla "korvarna" på plats!!

Trots allt förarbete så är det några missar. Jag målade med Gunze H309 Dark Green (FS34079). Det grå fältet vid vänster luftintag är en målningsmiss från steg 2.

I morgon ska jag åtgärda alla missar och då blir det enklare att bättringsmåla i alla tre färgerna - förhoppningsvis...

4 kommentarer:

Niklas sa...

Man blir ju onekligen sugen på att bygga en F-4 själv i SEA-kammo. Det är fördjävla snyggt! Vi får ställa upp era Phantoms och min A-7:a på samma hyllplan i montern sen, göra en Vietnamhylla.. ;)

Kul att se hur det fortskrider, bra jobbat med färgen också, ser bra ut!

Mathias Andersson sa...

Riktigt snyggt jobbat! Den lilla missen är ju lätt att fixa.
Mitt byggsug kommer mer och mer tillbaka nu när man ser era uppdateringar!

Får min F-105 också vara med Niklas? :)

Lasse sa...

Thanks lads...!

Tänkte precis som du Mathias - klart att din Thunderchief ska vara med. Rätt coolt att ställa upp alla på en hylla.

Vi får se ikväll hur många andra SEA-modeller som är klara inom kort.

Niklas sa...

Men självklart Mathias, bring it on! :)

Synd att jag inte hunnit klart med nåt mer på samma tema, men det kommer så småningom.. ;)