måndag 11 oktober 2010

Motorerna är klara

Motorerna från Aires är något som jag verkligen uppskattar att jag köpte...

...de ger ett realistiskt intryck och med lite vädring så blev det riktigt bra.


Jag grundmålade invändigt med Tamiya XF-1 Flat Black och sedan på med tunna lager med XF-10 Flat Brown. Tunt med utspädd XF-1 igen - klart!

Utvändigt grundmålade jag med Humbrol Gunmetal och nu med pensel. Nästa steg blev att lägga på med utspädd XF-1 även här. Mellan "flänsarna" drog jag med blyertspenna och avslutningsvis tunt med utspädd XF-18 Medium Blue - klart!

2 kommentarer:

Niklas sa...

Tycker utblåsen ser ofantligt realistiska ut, här har du helt klart gjort ett bra jobb!

Angående Alclad är det ju egentligen bara att lägga en mattlack över, så slipper du blänket.. ;)

Lasse sa...

Tack Knutte!! :)

Det är bra med en eller flera referensbilder som man jobbar efter och sen är det bara att prova sig fram.

Boken "Modelling the F-4 Phantom II", från Osprey Modelling, är riktigt bra att ha till hands.

Ikväll åker motorer, däck, landställsluckor, AIM-7 och stora fälltanken på plats...