tisdag 27 juli 2010

Fyndat till Sk16A UN

När jag var inne på www.hannants.co.uk hemsida och letade efter (tips från Janne) Aeroclubs huv till att konvertera en Texan till en Harvard så sökte jag samtidigt på United Nation-dekaler...

...och gissa vad jag fann!?

Jo, helt rätta dekaler till mitt lilla projekt! Nu behöver jag inte lägga så mycket tid på att skapa egna bokstäver, siffror och UN's små blå flaggor.

Nedan är den flygplansindividen som det är tänkt att modellen ska efterlikna.
Nu ska det scratchbyggas ett lååångt avgasrör...ca 22mm i skala 1/72.

3 kommentarer:

Mathias Andersson sa...

Kan nog bli riktigt häftig med den vita färgen med lite smuts m.m.

Hur ska vi göra med bygglördagen? Ska vi göra ett utskick? Jag tror jag kan. Det står ju inget om den på hemsidan.

Niklas sa...

Info om bygglördagen ligger nu på hemsidan. :)

Har för övrigt för mig att jag sett långt avgasrör i reson till SK 16 nånstans. Vill minnas att tipset kom på Stockholms-forumet. Ska leta runt lite och se vad jag hittar...

Janne sa...

Jag dyker upp på bygglördagen med en hög böcker till UNOGIL.
Kanske vi skulle bygga alla fyra individerna?

CMR har tre kit till Harvard där huv, avgasrör m.m medföljer.
Art.nr: CMR1068, CMR1197 och CMR1198.