måndag 9 augusti 2010

Ett projekt till C4 Open

För en och en halv vecka sedan började jag på en senare variant och utveckling av M113-vagnen...

Nämligen den koreanskbyggda KIFV (Korean Infantry Fighting Vehicle) eller K200A1 APC som också finns som benämning.

Med tanke på temat under C4 Open kommer jag att bygga Academys KIFV United Nation. Korea genomförde fredsskapande och fredsbevarande operationer i Bosnien...jag återkommer med fakta vid senare inlägg.

Inredningen är nu limmad, målad och vädrad (bosnisk lera är ett h-te..!)




Taket är limmat på plats och bygget fortsätter...

6 kommentarer:

Elias sa...

Jag har ingen kunskap om hur bosnisk lera ser ut, men jag tycker att vädringen ser bra ut! Är det i 1/35?

Keep up the good work!

Lasse sa...

Modellen är i skala 1/35 och är en av många M113-vagnar som jag ska bygga framöver...mellan alla flygplan förstås!

Bosnisk lera blir stenhård om den får torka på fordonet...tro mig - jag vet!?

Mathias Andersson sa...

Ser kanon ut som vanligt! Gillar speciellt den grå grundfärgen under täckfärgen på däcket invändigt! Den måste ha målats med en riktigt bra airbrush! :)
Snygg inredning! Kommer det att synas nått av den sen eller är du bara en vanlig tokig modellbyggare? :)

Lasse sa...

Tyvärr kommer inte inredningen att synas speciellt mycket men bara vetskapen om att den finns där, gör att jag är nöjd med modellen.

Har ni observerat de små handmålade FN-märkena på deras rygg- och bärsäckar...kommer inte heller att synas särskilt mycket, men bra träning i penselföring.

Niklas sa...

Helt makalöst snyggt målat, måste jag säga! Synd att det inte kommer synas sen bara. Finns det inga luckor du kan öppna upp, så man kan se inredningen?

Lasse sa...

Det kommer att finnas tre öppna vagnsluckor att se ner i modellen.

Förarens, vagnchefens och HMG-skyttens lucka.

Det kommer snart en uppdatering där jag har grundmålat delar av vagnen i MERDC-kamouflage...