fredag 9 juli 2010

Saknar bara ett nummer!

Under åren som jag bodde i Skåne och pluggade i Malmö så var jag inne på Bosses Hobby ett par gånger i månaden. Tittade mest men köpte en hel del modeller, färger och tidningar också...

Den här veckan har jag inventerat alla mina modelltidningar (nya som gamla) och skapat ett referensregister, så nu blir det lättare att hitta underlag när man bygger.

Jag har samlat på Verlindens Modeling Magazine sedan den började tryckas i början av 90-talet och fram tills att jag flyttade till Blekinge. Den gavs ut fyra gånger per år och nu visar det sig att den slutade att tryckas strax efter min flytt och jag saknar bara tre nummer...
Jag hittade Volym 10 nummer 2 och 3 hos en web-bokhandlare i England.
För att göra min samling komplett återstår det bara att hitta Vol 9 Nr 4...har inte hitta något på nätet - ännu!
Om ni någon gång stöter på ett exemplar så hör av er till mig!?
Blir inget byggt idag...

2 kommentarer:

Mathias Andersson sa...

Är nyfiken på hur du har gjort referensregistret. Har du matat in vad de olika tidningarna innehåller eller?
Stukan ser jäkligt shysst ut!

Lasse sa...

Registret är på enklaste vis.
Tidningens innehåll i spalterna:
Flyg
Stridsfordon
Figurer
Diorama

Jag ska jobba mer med Stukan när den här "underbara" värmen avtar! Tack för kommentaren.