torsdag 29 april 2010

Band till M577:an

Lite småjobb måste jag göra på vagnen innan dekalerna kommer från Tjeckien...

Banden är gjorda av något gummiliknande material och är inte länk-i-länk utan ett helt band. Jag spännde ut det på en bit frigolit och ett par nålar, sedan var det bara att börja måla.

Jag har målat efter Rickards recept på blandning och allt rördes ner direkt i målarkoppen. Jag började med Tamaiyas XF-64 Red Brown, fyllde på med XF-51 Khaki Drab och avslutade med XF-69 Nato Black för att mörka ner den brunröda tonen....en tredje del av alla färger!

2 kommentarer:

Elias sa...

Nu går det undan fortare än man hinner läsa :) Tycker du har lyckats få bra genomlysning av preshaden på Stukan och banden blir jättefina! Ska komma ihåg den blandningen av färg till nästa gång man bygger något bandgående (=

Niklas sa...

Det här med band och sånt är ju inte riktigt min grej, så jag har inte en susning om hur det bör se ut. Men bra blir det säkert, resten av vagnen ser ju kanon ut! :)