måndag 8 februari 2010

Rund basplatta del 2

Jag har fått gjort lite ikväll...

Började med att fixa lite på Tp79:ans landningsstrålkastare..slipat, målat och passat till glaset. Får limma det på plats när jag är hemma igen från Linköping.

Däremot lite mer jobb på den runda basplattan... Drog de sista panellinjerna och hackade kanterna. Maskerade runt omkring och på med första lagret färg - Gunzes 455 Zementgrau. Målade oregelbundet för att få en ljus och fläckig bottenfärg. På bild #2 ser man de "trasiga" kanterna.

Sedan var det dags för panellinjerna eller rättare sagt betongskarvarna och nu använde jag Tamiyas XF-69 Nato Black. Några fläckar här och där för att få en spräckligt mörk yta.


3 kommentarer:

Niklas sa...

Plattan ser kanon ut, det är riktigt roligt att följa dina byggen steg-för-steg såhär!

Du får allt ta och pilla ihop en basplatteguide till hemsidan, du har ju stenkoll på detta! Jag har mycket kvar att lära, men du inspirerar mig otroligt, kompis! :)

Lasse sa...

Ta en planka från huset och en tunn skärbräda från köket och vips så är det bara lite färg som saknas...hehe!

Visst kan jag ge mig på en sådan beskrivning. Ska tänka på att ta lite bättre bilder till nästa gång bara...

Tack kompis för feedbacken!

Elias sa...

Snyggt! Jag håller själv på att fundera på en platta till min Hornet. Har aldrig gjort någon betongplatta innan, så det ska bli intressant att följa ditt arbete och förhoppningsvis snappa upp några tips :)

Keep up the good work!