fredag 19 februari 2010

Påbörjat Tp79-grått

Snöskottning och ett pass bodypump gjorde att jag kom igång först på eftermiddagen...

Markerade ut mönstret och började sedan att bygga upp färglager efter färglager tills preshaden nästan försvinner. Det ska på ett tunnt lager till med grått - och då med lite vitt. Bara för att få lite vädereffekt. Färgen som jag använder är Gunzes H331 Dark Seagray (BS381C). Jag får se om jag hinner med att lägga på "häftmasse-korvar" ikväll och sedan måla med grönt.

6 kommentarer:

Mathias Andersson sa...

Den ser bara för cool ut alltså, och då är den inte färdig ens! Jag tror det kan bli en vinnare!

Lasse sa...

Snällt sagt Mathias! Men det är så många andra bra modeller som kommer från sydostområdet...! Kanske den drar SFF's ögon åt sig :-)

Niklas sa...

Bilden ovanifrån visar tydligt att pre-shaden lyser igenom fint på den här. Ser riktigt bra ut, du går från klarhet till klarhet! :)

Lasse sa...

Tackar Niklas!

Jag har lagt på ett tunt lager med ytterliggare grått och 4 droppar med Gunze H338 Light Grey.
Nu är alla korvarna på plats men målningen får vänta tills i morgon bitti...om jag inte är ute och skottar förstås...suck!

Elias sa...

Snyggt! Som Niklas sa, pre-shaden blir jättebra. Jag som inte hängt med tidigare i bygget, vilken individ har du tänkt att det ska bli?

Lasse sa...

Det ska bli individ 79008. Den sista Tp79:an som Sverige köpte som "reservdelar" från Tyskland. Den behöll kamouflaget (för övrigt också den enda som inte var plåtren) hela tiden i Flygvapnets tjänst.