tisdag 16 februari 2010

Byggrapport på Semlans dag...

En kort beskrivning av vad som är gjort på Tp79:an...

Limmat stag på fenan för radioantenn, en bladantenn, ytterliggare en antenn (ingen aning vilken typ, men den är U-formad) och gjort klart båda landningsstrålkastarna. Ikväll har jag "roat" mig med att limma fast det sista på pitorören och de antennlinor som finns på undersidan - lite pilligt och drygt!

Hoppas på att kunna påbörja kamouflagemålningen till helgen...Open närmar sig med stormsteg!

2 kommentarer:

Elias sa...

Det där blir bra! Pilligt som tusan, men du har lyckats fint. Hoppas att du hinner till OPEN, men det tror jag du lyckas med.

Såg föresten att en kille på forumet annonserade ut en 262a i 1/72++, kanske något för dig? =)

Lasse sa...

Tack för tipset om 262:orna på Sthlm Forumet...jag har lagt ett mail till Jan F.

Jag fortsätter med mina antenner på Tp79:an ett tag till...det trilskas lite :-(