fredag 1 maj 2009

Basplatta del 8

Nu är det nära...!! Den blev inte riktigt färdig idag heller, det var bara ett par "spår" som skulle airbruschas på plattan. Färgen (thinner 20 delar/ Nato black 1 del) tog slut precis innan. Jag tar ett nytt omtag på söndag eller nåt.

Det ser lite konstigt ut när alla spåren inte syns...eller ni kanske inte hade tänkt på det om jag inte sagt nåt!? Målade kanterna och tonade ner den Kermitgröna gräsmattan.
Tog ut basplattan utomhus i solen för att se om färgerna stämmer mot verkligheten - och jag måste erkänna att jag är riktigt nära snart! Modellen är som vanligt min snart 10-åriga och halvfärdiga 37:a från F10 - flottiljen i mitt hjärta!

2 kommentarer:

Niklas sa...

Fy bubblan, plattan har du fått till riktigt bra! Du kommer få lära mig en hel del om basplattor, på mötet nu på måndag....!

Snygg som bara den!

Lasse sa...

Jag har lärt mig mycket av att bara öva och öva! Samt att du gett mig en massa värdefulla tips och trix!