torsdag 30 april 2009

Basplatta del 7

Om ni ska kolla förra inlägget (del 6) från bygget/målningen av min basplatta måste ni kika under januari månad...ett projekt som hade hamnat i garderoben blivit liggande tills igår!!

I och med att vi ska fotografera lite modeller på byggmöte nu på måndag tänkte jag göra basplattan så klar som möjligt. Reparerade de skador som blev i vintras när jag tog bort tejpen efter det att jag hade airbrushade taxningslinjerna...just nu syns de som ljusa fläckar på plattan men kommer att försvinna när jag lägger på ett lager med ljusbeige (XF-57 Buff). Jag har studerat den riktiga plattan på jobbet ordentligt - och det är bara att konstatera - plattan ska inte vara grå!! Limmade också dit en bit modelljärnvägsmatta med tunt-tunt lager trälim (Cascol). Lite mer jobb kvarstår innan den är klar - kommer nog en del 8 under helgen.

Inga kommentarer: