tisdag 28 april 2009

Ett tag sedan...!

Nu börjar det brinna i knutarna om jag ska hinna få in fler inlägg innan det börjar brinna i majbrasan!! Har småjobbat lite med mina små (1/72) Messerschmittar i ett par veckor...och det är lite drygt att göra fem likadana modeller samtidigt - det roliga kommer när vapenlast, målning och dekaler återstår...då ser man äntligen skillnaden på de olika individerna. Jag kommer att göra ett separat inlägg för varje individ så småning om.

Just nu är det bara fem ensitsiga Me262:or på "bygglinjen" men det kommer att byggas ytterliggare ett tiotal varav fyra olika tvåsitsare. Som jag har sagt i tidigare inlägg så är Revells Me262 klart bäst - faktiskt!! Ni ska få se under bygglördagen...och den ser jag fram emot!

Att limma, slipa och putsa på motor efter motor kräver inte bara tid utan också uthållighet och jag ser INTE fram emot att bygga de andra 20 motorerna just nu?!
Junkers Jumo 004-B (ca 6000st tillverkade under slutet av 2:a världskriget)

2 kommentarer:

Niklas sa...

Jag är grymt imponerad över din målmedvetenhet. Aldrig att jag skulle orka sitta och slipa 10 motorgondoler på det där viset, jag skulle vara less efter en halv.. :p

Tror dom där kommer bli riktigt fina, med tanke på dina tidigare byggen. Du gör stora framsteg för varje modell, måste jag säga. Det syns och det är riktigt kul, för du är väldigt duktig! Nästa tävling är det nog inte bara Mathias och jag som tävlar om priserna i 1/72 jet OOB... ;)

Lasse sa...

Tackar...! Det var allt för snällt sagt, men visst ska jag försöka ge dig och AMA en match - kom igen!!