onsdag 8 april 2009

M4A1 Sherman

Ett litet avbrott i byggandet av flygplansmodeller...

Den här modellen började med för ca 10 år sedan och stått i en låda sedan dess och bara väntat på att jag skulle skaffa mig en airbrush...typ!


I morgon ska vi ha möte med IPMS-Sydost och den här gången skulle vi ha med någon modell som blev färdig under 2009...och jag skulle aldrig hinna med att få färdigt något flygplan. Sim-sala-bim...så blev min lilla Sherman klar under helgen och igår!!

Skalan är i 1/72 och relativt enkelt bygge. Tyckte att jag fick till en bra målning och vädring med sprutan men vädringen med krita och klarlack blev inte bra!? Ska fortsätta vädra med lite ljusare färger innan den är helt klar.

2 kommentarer:

Niklas sa...

Hehe, coolt att du hann färdig med nåt, klart läckert! :)

Kul att se att du bygger "mål" också, nu när jag inte gör det.. :p

Lasse sa...

Lite experiment med airbrushen bara...kul att öva på ett "mål" som ändå ska se för dj-igt ut!! Du har väl sett den i montern på jobbet!?