söndag 17 maj 2009

IPMS Sydost första Bygglördag

Vi har haft vår förening i 1 år nu och det var på tiden att vi gjorde det som många andra byggföreningar har gjort länge. Det var inte så länge sedan vi bestämde oss för att träffas i vår bygglokal en lördag för att bygga lite ihop. Man får liksom lite mer gjort på byggfronten när man inte har en massa "måsten" som hemma... Visst är det roligt att bygga hemma - eftersom man slipper släpa på en hel del hobbyverktyg, kompressorer, färger osv...och man kan fortfarande träffa sina nära och kära.

Vi träffades klockan 09.30 och höll på till ca 16.00 (nästa gång blir det nog till 18.00 i varje fall).

En sju man stark styrka dukade upp alla sina prylar och satte igång med en väldigt hög ambition om att bygga mycket den här dagen...inte minst jag som skulle hinna med att grundmåla fem Me262 och måla day-glo på min Tp79...haha!?
Jag kom bara till det stadiet att jag hann klart med slipningen och ristandet av panellinjerna på alla fem "Messar". Och idag fick jag till maskeringen inför målningsarbetet och borrat hål för antenner mm. Vem vet vad ett par dagars ledighet till kan göra...!?
Här lite av det som producerades under ca 6 timmar...jag tror vi vet vilken taktik vi ska ha nästa gång vi träffas i höstmörkret!

1 kommentar:

Niklas sa...

Synd att jag inte fotade nåt själv, hade såhär i efterhand vart kul att ha lite bilder. Nåja, jag får ta med kameran nästa gång.. Och ja, då kör vi nog till 18.. ;)