måndag 18 maj 2009

Regnig måndag

Hade planer på att jobba ute i trädgården idag men eftersom det ösregnar ute fick jag en bra anledning att jobba lite på modellerna...åtminstone på förmiddagen! Och det blev en hel del gjort faktiskt...

Om Me262A-1a/U3 Aufklärer (fotospaning) hade en automatkanon eller inte finns det en massa olika tyckande om..?! Antingen satt det en 30mm MK108 eller så var det ett luftintag för kylning till kamerorna. Nu sitter det i varje fall ett uppborrat rör och de gamla akanöppningarna är igentäppta.
Alla (10st) landställsutrymmen är maskerade och snart kan jag börja prima...det ska dit ett par antenner och pitorör först.
Det jag skulle gjort i lördags fick jag gjort nu på förmiddagen...dvs att måla day-glo på gamla 79:an. Just nu ser maskinen alldeles ren och nymålad ut, inom kort kommer ett lager blanklack att målas, dekaler på och sedan mattlack och nedsmutsning. Kul att jag fått fart igen!

2 kommentarer:

Niklas sa...

Jag håller med, skitkul att du fått fart på grejerna igen! :)

DC-3:an tar sig, det ser riktigt bra ut! Vad har du målat dayglo-färgen med?

Lasse sa...

Det rullar på med Tp79:an nu...målade även dayglo-fälten på stabben igårkväll. Har börjat på ovansidan idag - maskerat och fixat med strålkastare. Jag har målade med Model Masters Acryl 4703 Fluorescent Red. Kommer att bli perfekt till Hkp10 och 11 också. Den täcker fantastiskt bra om man bara grundmålar med vitt först.