torsdag 23 september 2010

Öppna huvar eller inte...!?

Oj vilket jobbigt beslut - ska huvarna vara öppna eller stängda?

Med tanke på allt det arbete som man lagt ner på sittbrunnarna är det synd att stänga igen, men eftersom det inte följde med några speglar till förarhuven så är jag mer tveksam. Jag ska försöka ge mig på att scratchbygga ett antal speglar - det viktigaste är att alla ser lika ut - och sen får jag väl ta ett sista övervägande.

Vad säger ni i byggargänget - öppet eller stängt?

4 kommentarer:

Niklas sa...

Jag röstar nog för öppna huvar faktiskt, just med tanke på allt arbete. Finns det inte ets-ark med bara speglar på att köpa? Kanske värt att kolla upp det hos Rebellen eller Hannants..

Lasse sa...

Tack för din röst (låter nästan som under valdebatten).
Jag har skurit ut små/smala remsor av 0,5mm Evergreen. Kapat runda hörn och funderar på hur jag ska limma dessa små bitar på huven...

Det lutar åt öppna huvar just nu - får se hur mycket pill det blir med resten.

Unknown sa...

Jag lägger också min röst på öppna huvar. Det skulle kännas riktigt synd om du nu slänger på en huv och döljer allt arbete som du lagt ner på sittbrunnarna.

Lasse sa...

Tack Jonny...

Det lutar åt öppna huvar - tror att jag löst spegelproblemet. Tre stycken på förarens huv och två stycken radaroperatörens "framruta". Ska lägga in bilder så småning om.