söndag 5 september 2010

Modellen som används till F4-E

Detta är den modell som jag använder till mitt F4-E Phantom II-bygge...

Det är som sagt (i förra inlägget) lite konverteringar för att få modellen från F till en E...bland annat stabbarna, antenner, robotbalkar. Stolarna och ejektorerna har jag köpt i resin för att lyfta detaljnivån ytterliggare.

Passformen på delarna är något av det bästa som jag byggt. Panellinjerna är tillräckligt fina för att vara bättre än Fujimi och Hasegawa. Och inte minst priset...köpte den på ebay för 130:- med frakt.

3 kommentarer:

Niklas sa...

Snygga stolar har du minsann fått till! En bra början på ett läckert bygge. Det är nåt visst med en Phantom...

Skulle du ha huvarna öppna, sa du? Hoppas du också lastar ner din ordentligt, som Mathias. :)

Lasse sa...

Jag är nöjd med stolarna...åtminstone en bra början på bygget!!

Det kommer inte att bli några bomber alls...en riktig MiG-kiler-jaktkärra.

Håller på med utblåsen som jag köpte från Hannants (tack för hjälpen).

Niklas sa...

Vem sa nåt om bomber?! Jag sa bara last, det kan lika gärna vara jaktrobotar! ;) Så länge det hänger mycket under vingarna, så.. :)

Aires utblås är riktigt fina, håller på med ett till min norska F-16BM.. Synd att övningar och sånt ska komma ivägen bara.. :P