tisdag 28 september 2010

En lektion i oljewash

Återigen har jag fått hjälp med att blanda rätt mängd oljefärg och balsamterpentin...

Tidigare i somras så misslyckades jag och istället gav mig på att washa med Promodellers färdiga washer. Resultatet blev sådär...

Jag har fått mail, för någon månad sedan, av Hampus (stort tack) men inte vågat prova. Ikväll satt jag och Niklas nere i Rickards källare och fick oss en bra lektion...med praktik den här gången! Resultatet ser ni nedan och jag är nöjd för att vara första gången. Många missar men det går säkert att vädra bort med ökendamm.


Tack för hjälpen Rickard! Det blir chippning om ett par dagar...

3 kommentarer:

Niklas sa...

Ja, jag måste säga att wash-lektionen var klart nyttig! Vagnen såg mycket bättre ut efter den, och som man säger: övning ger träning!

Lasse sa...

Klart mycket bättre!!

Tack för skjutsen till och från. Hoppas att det går bra med ditt hemliga bygge...

Rickard sa...

Hej och tack för senast!
Washenlektionen bjuder jag på=) Det är bara kul! Tycker också att du ska vara nöjd med resultatet.
Hör av dig när du tänker chippa.
Som Niklas sa... övning ger färdighet!
//R