söndag 11 oktober 2009

Sista hela målningsdagen...

...inte någon större stress men ändå lite bråttom för att få klar "Bellan" till C-4. Jag har suttit nästan 15 timmar under helgen med målning, vädring och smådetaljer som ska monteras på i slutet.

Nu är det bara klarlackeringen av motorrumsluckan (orange) kvar och sen är det nedpackning i lådan för transport mot Malmö. Jag får inte glömma att anmäla till tävlingen också...!!

Nu får jag sysselsätta mig med modellbygge i Linköping ett tag framöver...

4 kommentarer:

Niklas sa...

212:an passar ju perfekt på plattan, fast det var väl lite meningen också..?! ;)

Hon blev verkligen skitsnygg, måste jag säga! Nedsmutsningen från motorerna ligger helt rätt och jag tycker du lyckats bra med pre-shaden också! Som du sagt tidigare dock, synd att fpl och hkp tävlar i samma klass på C4..

Well done! Bloody well done..!

Mathias Andersson sa...

Den ser riktigt riktigt bra ut! Det syns att du lagt ned jobb på den. I min menig är den helt klart värt ett pris i Malmö!

Lasse sa...

Tack för kommentarerna killar! Ska bli kul att åka till Malmö med er och representera "Team Sydost".

Är åter i Linkan och tillgången till internet är begränsad.

Lycka till med finputsningarna på era tävlingsobjekt.

Niklas sa...

Ja, jag kan inte göra annat än instämma, Lasse! Ska bli riktigt roligt!

Har egentligen inget att finputsa på mina objekt. Kommer inte hinna med nåt nytt, och jag vågar inte riskera att förstöra det jag har.. :p