onsdag 7 oktober 2009

Den här gången - en Warrior

Är tillbaka i Linköping...vilket innebär ensamma kvällar vid byggbordet! Den här veckan fick jag med mig en modell som jag köpte för länge-länge sedan.
Jag tänkte bygga ett "markmål" för att kanske få lite bredd på mitt bygge. Det är mycket flyg just nu...men 1/72-skalan lämnar jag inte i första taget.

Förebilden som jag tänkte bygga en kopia av är från konflikten på Balkan - dvs Bosnien under 1993-94 då FN ledde operationerna där nere. Har även en påbörjad dansk Leopard från samma period hemma i någon låda (fast den ska nog bli SFOR-märkt).
Återkommer med bilder från byggbordet...

3 kommentarer:

Mathias Andersson sa...

Jag trodde du skulle fortsätta med DC3:an! Den ser jag verkligen fram emot att få se när den är klar. Nåja, detta markmål kan nog bli häftigt! :)

Lasse sa...

Eftersom jag reser med tåg genom halva Sverige för att komma till jobbet, vågar jag inte plocka med mig DC3:an. Den står i tur på hemmaplan istället. Det närmar sig C4 och jag har en bra plan att följa för att hinna med allt... Själv då!? Hur går det med "havshöken"?

Niklas sa...

Ja, DC-3:an ser vi nog alla fram emot riktigt mycket! Trots alla mina skämtsamma ord om "mål" och konservburkar tycker jag trots allt att modernt pansar också är rätt intressant, så denna ska bli kul att följa! :)