fredag 19 december 2008

Motorn på plats

Sakta men säkert närmar sig bygget en färdig modell. Har spacklat och slipat lite till de senaste dagarna, plus att jag börjar förbereda för limning av motorkåpan. Innan dess måste motorn målas och limmas på plats. Jag "orkade" inte plocka fram airbrushen och allt omkring utan tog den hederliga penseln och enamelfärger från Humbrol.


Målade först med matt svart för att skapa en mörk och skitig grundfärg samt att få lite mer djup när nästa lager färg läggs på. Funderade länge på vilken färg eller nyans en kolvmotor ska ha och beslutade mig för att göra någonting mellan målning och dry-brush med matt aluminium. Jag var tvungen att ersätta drivaxeln med en lite längre rod eftersom "orginal-pinnen" var i kortaste laget. Jag kommer att "vädra" motorn när hela modellen är klar...den ser lite för ren ut just nu. Motorkåpa och vingarna ska limmas på plats under helgen...

Inga kommentarer: