lördag 8 december 2012

Påbörjat gruppbygget

Kalla det för tjuvstart eller ivrig - men eftersom jag ska vara på resande fot i fem månader "måste" jag börja nu...!

I måndags bestämde vi i föreningen att 2013-års gruppbygge ska vara "att bygga något i skala 1/32". Bil, flyg, båt eller figur spelar ingen som helst roll. Inte heller vilket land, årtionde eller årstid - utan bara bygg och utvecklas i byggtekniken.

Jag har valt att bygga en Me262A-1a och det är nog inte många förvånade över :-)
Byggmodellen är en av Trumpeters många 262-modeller och jag återkommer (någon gång i höst) med vilken individ, målning och märkning som jag ska ha.
Började enligt byggbeskrivningen med sittbrunnen och akan-installationen. Kompletterat med en stol från Quickboost.

5 kommentarer:

Elias sa...

Kul att du redan kommit igång med bygget, tycker helt klart att du har en bra ursäkt till att tjuvstarta lite! :)

Mathias Andersson sa...

Det var som tusan! En tjuvstart, vet inte om vi kan godkänna det! :) Hittade faktiskt en byggsats i 1/32 i mitt lager. En EC135 polishelikopter, men jag vet inte om jag är så sugen på den. Vi får se vad det blir. Bra start och måste säga att Meteoren ser riktigt bra ut!

Rickard sa...

Fasen va kul att du är igång! Vet att du tänkte bygga en 262a men jag är lite besviken att inte valde P51an:) ska bli spännande att följa. Kommer ju behöva lite hjälp med mitt projekt.
Bra början iallafall!

Lasse sa...

Såja...nu är bygget offentligt :-)

Kom igen nu Sydost-byggare - dags att dra igång storskalabygget! Om inte förr så på bygglördagen efter nyårshelgen...

Hojta till Rickard så bygger vi...och fikar :)

Niklas sa...

Tjuvstart, gul flagga på dig! :-P

Skämt åsido, nice! Som du säger, ingen jättebubblare.. ;-)

Mathias, tycker absolut du ska bygga en EC-135! Har lite bra detaljbilder åt dig ifall du behöver...

Hmm, undra vad jag ska bygga....?