söndag 9 december 2012

Färg mot illamående

Så här dagen efter ett julbord(med tillbehör) passar det ju bra att måla med denna färg...

Det är säkert många års forskning bakom valet av "päron-glass-grön" färg!? Det påstås att just denna nyans ska motverka illamående när man skumper omkring i stridsfordon utan "fönster".
Jag målade på en M2 Bradley som har förvarats på både Niklas och Rickards modellhyllor. Nu är jag tredje ägaren och ska försöka avsluta en "gammal surdeg"...hehe!
90% XF-21 Sky + 10% XF-71 Cockpit Green (IJN)

5 kommentarer:

Mathias Andersson sa...

Kan det tänkas vara så att gammal möglig spya inte ska synas med den bakgrundsfärgen? :)

Rickard sa...

Bra val av färgnyans! Ska verkligen bli kul att se denna klar. En reflektion. Du är bra på att ha många projekt igång samtidigt och faktiskt få dem framåt. Stå på dig!
//R

Magnus sa...

Jo grattis. Visserligen ska man väl tro på vetenskapen men jag har en gnagande misstanke att effekten åtminstone på mig antagligen är tvärt om...

/M

Lasse sa...

Håller med dig Magnus...effekten måste varit precis som du skrev :-)

//Lasse

Niklas sa...

GILLA!

Jag tror på dig Lasse, may the force be with you! ;-)