måndag 17 december 2012

Fortsätter med grönt

När man ändå är igång med färgsprutan kan det hända att fler modeller "drabbas" av framsteg...

Satte mig idag för att bättringsmåla och skugga från gårdagens arbete och plötsligt fick jag en idé med min M1151 Humvee.
När en motorhuv behövde ersättas så hade de nya inte hunnit målas om. Huvarna i fiberglas kom i olivgrön färg - oftast tog man lyktor, reflexer och blinkers från den gamla sandfärgade huven och monterade på den nya.
Detta kanske kan bryta av den kommande sandfärgen...

4 kommentarer:

Rickard sa...

Kommer bli en riktig snygg detalj på den sandfärgade bilen. Har dessutom sett det i verkligheten och jag tycker de är riktigt coola.

//R

Lasse sa...

Kan bli ganska bra...tror mer och mer på idén faktiskt.

Du har inga egna bilder från verkligheten :)

//L

Niklas sa...

Det där var bannemig en rätt fräsig idé faktiskt, fräckt! :)

Behöver du referensbilder kan jag försöka fota lite när jag åker ner om nån vecka. Kan inte utlova något, men det kanske ändå är för sent..?

Lasse sa...

Absolut Niklas...får du möjlighet så ta gärna några fordons bilder.

Hittar du andra fordon så bara "plåta på"!

//Lasse