onsdag 9 november 2011

Idag kom pitotrören

Bygget med F-111F fortsätter med att putsa och slipa på all last som ska hängas...

Kanske fel ordning att börja på en modell, men eftersom Alfa Hobby forfarande inte har skickat min EF-111A Raven så jobbar jag med andra delar.
Tanken är att göra sittbrunnarna samtidigt...med resindelar från Verlinden och lite scratchbygge. Återkommer med detta så småningom.


Idag med posten kom de två pitotrören som ska användas på 111:orna. Företaget som tillverkar pitotrören är Master-Model och kommer från Polen. De tillverkar mest till flyg och fartyg men även lite till pansar (SPAAG M163 Vulcan).
Köpte dessa två på ebay för drygt 75:- med frakt och framför allt för tre dagar sedan...

2 kommentarer:

Magnus sa...

Du har hajat galoppen Lasse: man ska alltid börja med lasten så är man säker på att inte ha en naken Aardvark i skåpet... Jag har alltid haft ett problematiskt förhållande till last, väntar jag med den till sist så blir den aldrig gjord för då går jag vidare till nästa projekt istället. Aldrig fel med lite självkännedom :-)

Hälsningar Magnus

Lasse sa...

Det passar ju bra med att fixa med lasten i och med att jag väntar på ytterliggare en modell att bygga parallellt...

Får se om den kommer med posten idag - en EF-111A Raven :-)