torsdag 10 november 2011

En oplanerad byggdag

Är hemma idag på grund av någon form av halsinfektion...
...och vad passar bättre än modellbygge!?

Jag har bestämt mig för en F-111F med fyra vingbalkar med GBU-10 Paveway II och på de två ytterbalkarna ska det vara AIM-9P Sidewinder.
Under bakre delen maskinen ska det monteras en ALQ-131 ECM Pod och under bombutrymmet skall en AVQ-26 Pave Tack Pod fästas (den har inte kommit med posten än!).
Återkommer med fakta och bilder efterhand som delarna blir klara...

Allt är klart för målning - inklusive däck och motorer.

På bilden ovan är det GBU-24 Paveway III som är hängt.

3 kommentarer:

Rickard sa...

Inte kul att vara sjuk men tur att du orkar bygga lite ialfall=)
Jag föstår nog inte riktigt. Har du redan byggt kärran? Eller är det den som ska komma från Alfa? Ska bli kul att se denna också har ju sett en sådan i verkligheten=)

Keep it up!

Lasse sa...

Hehe...håller på med en F-111F och så fort Alfa Hobby får loss tummarna ska jag bygga en störmaskin parallellt. Det kommer att bli en EF-111A och den också från en Italeribyggsats.

Är fortfarande hemma och vårdar halsen och jobbar på Mosquiton för stunden...!

Magnus sa...

Hur är Italeris F-111or? Jag har skaffat två Hasegawa, en som ska bli en Vietnam-maskin med TwoBobs dekaler och en som ska bli australiensisk. Klara inom ett inte alltför avlägset decennium...

Hälsningar Magnus