fredag 11 november 2011

Det var ett tag sedan...

...jag uppdaterade min J30 Mosquito!

Eftersom jag fortfarande har ont i halsen är det bäst att vara hemma. Jag gör lite småjobb på Aardvarken men väntar fortfarande på Raven-modellen från Alfa Hobby för att göra sittbrunnarna samtidigt.

Så jag passar på att fortsätta på "Blå Bertil" som jag inte hann färdigställa innan C4. Nu finns det ju en chans att bli klar till nästa års tävling - hoppas jag. Detaljer och passform är Tamiyas ledord. Det är kul att bygga och måla en fin modell.
Nu står modellen på egna ben och nästa steg är landställsluckor och dekaler.


6 kommentarer:

Mathias Andersson sa...

Kul att Myggan fortsätter! Den ser förjäkla bra ut!

Classe sa...

Ja det där ser riktigt fint ut. Jag hoppas på att få se den klar snart.

Rickard sa...

Du har fått till en bra tyngd i modellen trots att den inte är klar.
Snyggt!

Niklas sa...

So far so good, som man säger! Det lilla man ser av kammot ser riktigt bra ut! Vad är det där orangea på landställen? Livbåtar?

Jag har ju en Airfix J30 nånstans i högen, men man kanske skulle byta ut den mot en Tamiya istället..? Går den att bygga ur lådan, eller måste det köpas till nåt?

Lasse sa...

Tack killar!

Fick till ett bra sjunk på däcken. Tanken är att den ska stå på ett gräsfält och där behövs ett bra djup...

Det är en fin modell att bygga och nu är det upp till mig själv att få till en läcker vädring, men först dekaler!!

Det enda man behöver köpa extra till Tamiyamodellen är fyrbladiga propellrar, annars är det alldeles perfekt.

Lasse sa...

Glömde ju att svara på en fråga...!

Det orangea är tegelrött - men på bilden har det fått en helt annan nyans.

Behållarna tror jag är till hydralolja för landställens in-/utfällning...kanske någon som har ett bättre svar?!