måndag 26 januari 2009

Inte som man hade planerat...

...så här blir det när man har många byggen igång samtidigt. På tillverkningslinjen står det en A-4KU, CH-53G, fyra 37:0r, en Tp78, en Hkp10A, en JAS39, två Hkp4, en Bell 212 och en Hkp11. Alla står INTE på byggbordet ska poängteras. Modellerna är i olika stadier vad gäller inredning, montering, detaljarbete, slipning och målning - på något vis måste jag börja prioritera!
Det är ju så när ena modellen ska torka efter limning så jobbar man på nästa som i sin tur ska torka efter målning och däremellan klämmer man in en tredje för att det kliar i fingrarna och vill börja på en ny "favorit"...suck!

Igår hade jag planerat att fixa till mitt "lilla" x-projekt men i väntan på att puttyn skulle torka tog jag fram lådan med de två Bell-helikoptrarna - där fanns ju lite att göra på dessa också. Tog fram en massa foton och började att scratchbygga plattorna till landstället, VHF/UHF-antenner, strålkastare, radarhöjdmätare, homing/DF mm... Det sista som inte hann komma med på bilden är en sökstrålkastare till båda maskinerna och fotstegen till 11:an. Lite småpyssel men kul nu när man närmar sig målningen.

4 kommentarer:

Niklas sa...

Det var inte lite kärror du hade i olika stadier av slutförande! Till och med värre än en annan.. :p

Kul att se hur det fortskrider med HKP 11, jag kommer garanterat mjölka dig på all tänkbar information vid senare tillfälle, inför mitt egna bygge. :)

So far so good!

Lasse sa...

Har svårt att bestämma mig för vilken/vilka modeller som ska med upp till OPEN i Stockholm. Ska göra en veckoplan och påbörja nedräkningen...10 veckor kvar!! Och jag har MASSOR med hkp11-bilder till dig - säg bara till så tankar jag över det på ditt USBM. Kör vi mötet på torsdag?

Mathias Andersson sa...

Svårt att bestämma dig? Du får väl se till att alla kommer med upp till OPEN! Hur svårt kan det va? *L*

/AMA

Niklas sa...

Jag håller med AMA här, bara att ta med alla ju! :p

Vi kan ju byta bilder imorrn förresten, eller torsdag, eller nåt.. Man tackar! :)