fredag 16 januari 2009

A-4KU har lämnat målarboxen...

Tänkte uppdatera lite om Skyhawken...den har fått stå åt sidan sedan mellandagarna. Jag har mycket att lära vad gäller mönstermålning och snygga övergångar... Putsat lite med airbrushen men det återstår vitt inne i luftintagen och rött på kanten till luftintaget.

Kvarstår gör också målningen av landställ och landställshusen, fast det blir nog med hederlig penslstrykning...har inte fått tag i den vita airbrushfärgen ännu!! Likaså den blanka klarlacken - tråkigt att det inte finns återförsäljare av Model Masters acrylfärger i närheten. Varje gång man varit i Malmö så är det slut i butik...inte konstigt att mina byggen fastnar i målarstadiet.

Inga förslag på "projekt X"...?

8 kommentarer:

Niklas sa...

Efter lite bollande med mig själv fram och tillbaka har jag kommit fram till två tänkbara kandidater, förutsatt att det nu är en helikopter, vilket jag tror.

1. AH-2 Rooivalk
2. A-129 Mangusta

Jag tror mest på alternativ 2, men jag är fortfarande långt ifrån säker. Det är nåt som spökar, som inte känns som det stämmer riktigt...

Bra jobbat med Skyhawken förresten, ser riktigt najs ut! :)

Lasse sa...

Sorry...men dina förslag är tyvärr fel. Alternativ 2 ligger i skåpet än så länge och väntar och alternativ 1 vet jag inte om den ens finns i 1/72. Snart kommer det en leverans med färger i brevlådan...äntligen!!

Mathias Andersson sa...

Jag gissar på en EC-145.

/AMA

Lasse sa...

Ni måste börja tänka större...!

Mathias Andersson sa...

Jag tror jag har det!!!
En HH-53C Jolly Green Giant?
/AMA

Lasse sa...

Det bränns...-53 är korrekt!! Bra jobbat än så länge. Det behövs kanske en bild till - återkommer!

Mathias Andersson sa...

En israelisk CH-53 kanske?
/AMA

Niklas sa...

En hyfsat stabil gissning torde ju egentligen vara en tysk CH-53, kanske i märkning från Afghanistan...? :)

Ett tag var jag inne på Agusta 109, men insåg rätt snabbt att jag var helt fel ute.. :p