söndag 30 oktober 2011

Fantastisk utdelning!

Vilken tävling det blev...5 av 6 modeller fick pris!!

Jag blev förvånad när Rickard kom med ett leende och sa grattis - nyfiken som jag är så halvsprang jag ut till utställningshallen - och blev förvånad!

Guld till: CH-47A Chinook
Silver till: Me262 S-1, Me262A-1a och MiG-3
Brons till: F-16A Fighting Falcon

Förutom plaketterna fick jag mycket svenskt (modeller och bok) och "varför inte" en till Me262A-1a. Jag hade tänkt köpa J-21R-modellen, och det var ju tur att jag väntade :-)

C4-Open har vuxit med fler tävlande från olika nationer och antalet försäljare bara ökar det också! Helt klart den största tävlingen i Sverige...i mina ögon!

Jag köpte lite nya projekt att sätta händerna och skalpellen i under vintermånaderna 2011-2012-2013-2014...typ! Samt pigmentpulver, dekaler, dioramaväxter och basplattor.

14 kommentarer:

Niklas sa...

GRATTIS!!! Riktigt kul för dig, det är du helt klart värd! Synd att jag inte kunde vara med i år, men det kommer ju fler gånger.. ;)

Mathias Andersson sa...

Grattis! Hade också gärna varit där. Kul att du vann modeller du ville ha! Lightningen du köpte har jag också i lager. Gruppbygge nån gång kanske?

Lasse sa...

Tack killar!

Det var 20:e året som C4-Open arrangerades och jag tror att de kommer att fortsätta några år till!? Det är bara att ladda för nästa års tävling...

Gruppbygge? Jag är med på det! Har inte bestämt mig om jag ska bygga en F.2A eller en F.6 - men det lutar åt en grön F.A faktiskt...du då Mathias!?

Elias sa...

GRATTIS! Riktigt gött jobbat Lasse, detta var du helt klart värd!

Lasse sa...

Tack Elias!

Efter många timmars arbete är det kul att modellen fångar "domarens öga"!

IPMS Sydost ska ha en byggdag strax efter nyårsafton...kommer du ner något över helgerna och kan vara med!?

Classe sa...

Grattis! Vad kul

Lasse sa...

Tack Classe!

Kul att få "credit" för sitt jobb man lagt ner på modellerna...

Magnus sa...

Nu dömde inte jag i "dina" klasser men jag kikade i alla fall närmare på modellerna - helt klart väl förtjänta priser! Jag är dessutom svag för 262... Rörande inköpen: plöj inte ner jobb i Hasegawa-Harriern, försök hitta en Esci istället. De är varken speciellt dyra eller sällsynta!

Hälsningar Magnus

Lasse sa...

Tack Magnus för kommentarerna om mina byggen på C4!

...och tack för tipset om ESCI's gamla Harrier Gr.3. Letar på nätet.

Är det så att alla ESCI's Harriermodeller är bättre än andra tillverkares, typ Gr.5, AV-8B och FRS.1!?

Någon som vet?

Janne sa...

Grattis till medaljsamlingen!

Som Magnus säger, leta efter ESCI Harriers om du ska ha någon av de tidiga GR.1, GR.3 eller FRS.1.
Italeri's GR.3 är väl ESCI's?

Jag kan ta med några att jämföra med på måndag.

Lightning GB? Vad som helst från RAF G går bra för min del, men de saudiska har de läckraste camoflagen av alla.

Lasse sa...

Tack Janne!

Det blev ett överraskande resultat...

Ta gärna med någon av dina Harrier att jämföra med så tar jag med Hasegawa'n. Jag är mest ute efter bra panellinjer.

Vad det gäller Lightningen så velar jag fram och tillbaka mellan grått och grönt...aluminium blir det inte i alla fall!

Magnus sa...

Jag har för mig att man ska undvika GR.5 (okänt varför) men de andra är väldigt fina. Ytdetaljerna var ESCIs starka sida, huvarna är tunna och klara, hjulen är jättefina, däremot är cockpit rätt naken och utblåsmunstyckena är lite blobbiga. Vad gäller cockpit så tycker jag det räcker med en ny stol och att man sätter dit ett HUD-glas under vindrutan. Munstyckena kan man fila upp och detaljera med lite tunn PC.

Jag borde kanske bygga (eller snarare måla...) färdigt min...

Hälsningar Magnus

Lasse sa...

Tack för hjälpen att hitta bra Harriermodeller - alltid kul att höra andras erfarenheter...innan man faller för box-arten och köper modellen helt i onödan?!

Du får damma av ditt Harrierbygge och färdigställa den till C4 2012.

Är det Gr.3:an eller...?!

Magnus sa...

Det är faktiskt en GR.1, för att göra en kort historia lång så äger jag även en spansk Harrier från ESCI som har rätt nos för en osnablad Harrier och som raskt fick sin nos avgjuten i resin. Tänkte göra "Hot to Trot" från RAF i Belize.

Känns som om det absolut är Harrierdags nu, ska bara snubbla över en hög med tid först :-)

/M