tisdag 21 december 2010

Uppe med modellbyggar-tuppen

För att hinna med allt innan jul så tvingade jag mig upp tidigt idag...

Primerfärgen hade torkat bra under natten och det var inga problem att hålla i modellen utan att fingeravtrycken fastnade.
Som jag brukar så använde jag Tamiyas XF-69 Nato Black för att måla pre-shadelinjerna. På undersidan sitter det en hel del antenner och lastkroken för hänglast som också fick sig "en släng av sleven!".


Nu blir det inte myckeet gjort innan julafton men jag återkommer med bilder från byggbordet i norr...

4 kommentarer:

Mathias Andersson sa...

Intrressant med nya färger m.m.. Du vågar testa alla möjliga färger och tekniker. Jag är väl själv lite inrutad i mina gamla mönster.

Du kommer ha en fin helikopterflotta när du är klar med alla du har på G.

Rickard sa...

Kul att du gillar Primern. Själv tycker jag att den är kanon! Nu förstår jag vad du menar med antennen även om jag inte ser hela=) Pilligt!
Det är kul och utvecklande att prova nya metoder. Försöker alltid att göra något annorlunda eller nytt på varje bygge. Behöver inte vara något stort men bara att göra det så känns det bra.
Ett exempel som jag testade för ett tag sedan är att hälla några droppar X22 Clear i XF färgerna när man sprutmålar. Blir inte alls lika strävt då.

God Jul! Hälsa!

Niklas sa...

Som sagt; den där antennen går inte av för hackor! Jag är imponerad! Får nog ta och börja scratcha lite själv också. En antenn sådär höjer ju intrycket nåt kopiöst!

Ser fram emot fler rapporter från norr! Hälsa din bättre hälft!

Lasse sa...

Det är kul att prova lite nytt...även om det är en liten sak varje ny modell så kommer man aldrig bli fullärd!

Tack för kommentarerna kompisar! Hoppas vi ses den 3:e januari och kan prata lite om julklappar, nyheter på byggfronten och fika lite efter allt jul- och nyårsstök.

Ha en god helg!