måndag 21 juni 2010

Nya friska (s)tag...

Nu har jag hittat tillbaka till byggbordet och motivationen att bygga igen...

Med regnskurar som drar förbi är det inte så svårt att plocka fram en gammal modell och börja planera nästa steg. Jag fortsätter med min Medevac M577 som i det närmaste är klar att montera dekaler på...bara lite klarlack först.

Håller samtidigt på med all den utrustning som ska hängas, läggas eller fästas på vagnen och där finns en ställning för det tält som kan monteras och kopplas ihop med vagnen. Grundmålad med en blandning av silver och aluminium. Sedan målat med mörkgrön färg som filats bort för att visa slitage. All utrustning kommer att dammas ner med sandfärg och därmed dämpa kontrasterna mot vagnen...hoppas jag på i alla fall. Det är ju första "stora" vagn.

Fick några "gummiband" med posten idag som jag köpt från Taiwan på ebay och dessa ska ersätta länkarna (evighetsjobb) på Academy- och AFV-modellerna som är på gång. Banden är superfina i finishen och spar många timmar.



Inga kommentarer: