onsdag 23 juni 2010

IPMS Sydost besöker Stoppel.dk

Så har IPMS Sydost gjort sitt första officiella besök i Köpenhamn och i butiken Stoppel Hobby...

Urvalet är stort och jag går inte in på en massa detaljer utan låter bilderna tala för sig själva.

Entrén i källaren på Grundtvigsvej 15 med Herr Stoppel själv...

Civilt flyg och rymd...

Fartyg och civila fordon...

Hrmm...en Tiger I från Academy?? Har jag aldrig sett tidigare!?

Stridsfordon i 1/35 och flyg i 1/32...

Fikarum och utställning...

Mer modeller...

Många danska modeller är här...

Stridsfordon i 1/72...

Model Masters i Enamel och Acryl...

Tamiya och Gunze...

Vallejos Model Color och Model Air...

Lifecolor, Xtracrylix och blandade enamelfärger...

Kassan - tar inga svenska kreditkort (200m till automat)...

Udda flyg i 1/72...

Vanligt flyg i 1/72...

Flyg i 1/48...

Mat och öl på Ströget efter 2 timmar i butiken...
Avsikten är att IPMS Sydost skapar en tradition och kommer tillbaka hit varje sommar...är ni med nästa år!?

3 kommentarer:

Mathias Andersson sa...

Det var synd att man inte hade möjlighet att följa med! Det får bli nästa gång! Vad köpte ni då? Är det bra priser?

Elias sa...

Också nyfiken på priser och vad ni fyndade :)

Lasse sa...

Priserna på många modeller är en bra bit under svenska priser även om omvandlar danska kronan till svensk. Resan ner kostade 400:- tur och retur och ölen under 50-lappen för en 50cl.
Vi köpte en massa fordon och figurer från Academy och Dragon. Jag gav mig till och med på att köpa en figur i skala 1/16 som jag får återkomma till, likaså den F-100D Super Sabre (dansk) som glömde att köpa förra gången. Och en massa färger...jag listan blir hur lång som helst!
Trevlig midsommar på er!