onsdag 30 december 2009

Lysande Gannet

Jag har jobbat mycket med att få fram rätt nyans på dayglo-färgen. Den är inte "knallorange" utan det finns lite rött med i kulören. Tyvärr så blev den knottrig på vissa ställen, förmodligen för att jag höll airbrushen för långt ifrån. Ska ge mig på med polerfilen senare och hoppas att det hjälper.



Jag är fortfarande kluven i frågan om jag ska måla om den i alclad eller Humbrol Chrome Silver. Nu behöver jag hjälp...-Vad säger ni som provat måla med enamel på acryl...vad händer!? Finns det risk för att acrylen lyfter sig...!?...eller?

1 kommentar:

Niklas sa...

Innan jag köpte på mig Alclads egna svarta primer, använde jag Tamiya blank svart som primer, så jag kan bekräfta att det går alldeles utmärkt med enamel på akryl. :)

Jag röstar alltså för Alclad.. ;) På måndag kan du få se lite olika nyanser på min Mustang, finns säkert nån som passar din Gannet.. ;) Snyggt jobbat med den lysröda förresten, kulören ser klockren ut!