lördag 26 december 2009

Jag har gjort "lite nytta"

Under några timmar under julhelgen mellan mat och alla utflykter har jag suttit ner med min MiG-3 Easy Assembly. Det är riktigt kul att det går så fort att få till en "färdig" modell. Jag är klar med alla delarna efter ca 3timmar vid byggbordet, det är bara ett par panellinjer för flapsen på undersidan som måste dras, kulsprutemynningarna måste borras upp och ett filter för luftintaget på buken som måste scratchbyggas. Okej...sittbrunnen är under all kritik och där finns massor att scratchbygga om man ska ha huven öppen. När jag kommer hem skall det byggas/målas i sittbrunnen och grundmåla hela maskinen för att komma vidare. Som vanligt gräver jag ner mig i historiken kring maskinen, utvecklingen och olika målningsalternativ och jag lovar att det kommer att bli fler av denna modell...minst två till i alla fall. Jag kan bara rekommendera denna lilla som är enligt "proffsen" mest lika originalet...


Jag måste berätta om min finaste julklapp...åtminstone i sammanhang med modellbygge. Jag fick fyra böcker som har funnits på min önskelista läääänge! Ca 880 sidor med all fakta och bilder om min favorit-Mess...

2 kommentarer:

Niklas sa...

Vilken otroligt fin julklapp du fick! Inte illa... :)

Snyggt jobbat med MiG:en också, den är nog färdig innan jobbet börjar igen.. ;)

Mathias Andersson sa...

Den där MIG:en är rätt häftig! Det är ju rätt kul när det går fort att bygga. Man får ett bra flyt! SR-71 var också snabbyggd även om den inte var en Easy Assembly. Få delar bara.