söndag 8 februari 2009

Många hästar på plats...

Har fått gjort lite slipjobb på flygkroppen, satt ihop vingarna, monterat och målat/drybrushat motorerna. Det är rätt häftigt att fundera lite på vilket hantverk varje motor egentligen var...

Lite fakta om motorerna för er teknikfreaks...Pratt & Whitney Twin Wasp R 1830-92 på vardera 895 kW eller 2434 hk tillsammans.
Just den här individen 79008 är som sagt den sista som köptes in och är väl den som haft mest variationer i sin målning. Tanken är att måla modellen som på bilden med orginalkamoflage och dessa motorer innan de byttes till ovanstående P&W. Det går inte att bygga ESCI-modellen OOB utan en hel del måste scratchbyggas så som antenner och två runda fönster på ovansidan samt någon form av kylare som sticker ut från avgasrören. Någon som vet vad de är för något!? Kan det vara avgasflamdämpare??

Inga kommentarer: