lördag 30 juli 2011

Korsen på plats

Att måla med vitt och rött kräver maskeringsarbete...

Till modellen följde det med 6st dekaler för Rödakors-skyltarna men jag tyckte att det skulle se bättre ut om jag målade dessa med airbrush istället.
Jag maskerade runt de upphöjda kanterna och målade sedan med Tamiya XF-2 White och lät sedan det vita torka i 12 timmar. Korset målades med XF-7 Red.

Metoden för att få korsen på plats var rätt enkel...
1. Tejpa ett kors med rätt antal millimeter.
2. Tejpa över hörnen som blir på skylten.
3. Ta bort korset (1.)
4. Måla det röda.
5. Ta bort tejpen i hörnen.




Nu återstår det klarlackering, målning av lyktor/reflexer/speglar, dekaler, wash och övrig vädring...och däcken förstås!

2 kommentarer:

Mathias Andersson sa...

Den såg riktigt shysst ut irl. Glöm inte bort dina flygande objekt nu när du köpte mer fordon på byggmötet! :) Mosquiton ser ut att bli kanon!

Lasse sa...

Tack Mathias! Som du ser i nästa inlägg så är det faktiskt ett flygplan med på bilden :-)

Jag tror nog att det är flyg som är min "grej", men avkopplingen med något annat är faktiskt riktigt nyttigt tror jag.

Mer Mosquito i morgon!