söndag 17 april 2011

Primer på vagnen

Hela vagnen har fått ett lager med Tamiya XF-53 Neutral Grey. Jag valde en mörkare primer mot vad jag brukar använda på flygmodeller - jag kommer inte att preshada utan låter den grå färgen ge de tre kamofägerna en mörkare ton. Bärhjulen är nästa steg i målningen, jag ska måla aluminium på kanterna som om det har skavts bort med tiden. Banden har fått ett tunnt lager med Gunze H453 Rust och ska också behandlas med aluminium för att få fram den naturliga färgen igen.

Nu ska jag bara försöka komma fram till vilka färger som ska användas i trefärgskamot...!?

3 kommentarer:

Angelina sa...

Ser bra ut så här långt. Jag ser fram emot fortsättning däremot kan jag inte hjälpa dig med val av färger.

Mathias Andersson sa...

Ser förjäkla shysst ut! Är banden lösa så att du kan måla de senare eller?

Lasse sa...

Tackar!

Banden är fast runt hjulen men det är inga problem att måla runt/bredvid. Det kommer en uppdatering efter påskhelgen då banden ska vara klara...