måndag 22 november 2010

Åter vid byggbordet...

...efter ett antal veckor på övning. Fortsätter med "gamla" projekt och påbörjat ett nytt...

Ni får fundera ett tag vad det är som jag börjat bygga på - fast att jag egentligen lovat mig själv att inte påbörja något nytt innan nyår...hrmm...det gick inte så bra visst?!

Allt har grundmålats ikväll samt lite preshade på MiG-3:an och på kanonerna till Ju87:an.



Resindelarna och fotoetsen är alla från Aires sortiment av fantastiskt detaljrika konverteringar!!


I morgon blir det till att måla med RLM-färger - gult på undersida av MiG-3:an och ljusblått på kanonerna(utom eldrören)...

2 kommentarer:

Mathias Andersson sa...

Ser ju direkt att det är en A-7 Corsair II du börjat bygga! Kanon med lite uppdateringar! Ska försöka lägga ut något jag också! Min nästa F-4 är klar för klarlack och dekaler.

Lasse sa...

Rätt med A-7:an...!

Men vilken individ det ska bli kommer nog att vara lite svårare att lista ut.

Nu ska jag försöka jobba på med modellbygget de närmaste veckorna eftersom jag är ensam hemma...hehe!

Glöm inte din Thunderchief till montern på jobbet...