måndag 8 mars 2010

Nu är det nära...!

Det har varit småjobb på modellen de senaste dagarna såsom bättringsmåla, få dit de sista dekalerna, ta bort maskeringstejpen, limma propellrar och så vidare...

Ikväll har jag limmat de små fönsterna på ryggåsen och målat dessa. Det är bara det främre fönstret som fanns med i byggsatsen, de andra två är "stulna" från överblivna sidofönster på en Chinook och tillpassade.
Sedan har jag tillverkat sprötet/antennen som sticker ut under den gula nosen. Det var svårt med storleken men jag tror att jag fick till den.

Nu är hela modellen färdigmålad och vädrad... Det enda som kvarstår nu är den långa ryggåsantennen som ska limmas på plats, samt att montera statiska avledare på alla roder. Tre på varje skevroder, två på varje höjdroder och till sist två på sidorodret. Hålen har jag redan borrat upp så det är bara att limma...

3 kommentarer:

Mathias Andersson sa...

Jag tror det kommer gå jättebra för den där kärran på Open! Gillar vädringen! Man ser att färgen har nötts under åren som den varit i tjänst! :) Vad kommer du att ta med mer upp till Sthlm?

Niklas sa...

Jag har hort fran en saker kalla, att det dar javla, satans, forbannade limhelvetet gor att det inte ar "sa bara" att limma dit lite statiska avledare och en ryggasantenn.... ;)

Men det ser fortfarande otroligt bra ut! Hinner du klart? Kanns sa, inte sant!? :)

Lasse sa...

Det gick riktigt bra att få dit de rackarns små statiska avledarna. Borrade med 0,35mm och hade kapat varmdragen svart sprue till ca 4mm långa. Innan dess hade jag rullat den utdragna tråden på en tandpetare för att få det rätta "hänget" som det ska vara på Tp79:an.

Jag återkommer med bilder i bloggen.

Tack för kommentarerna boys ;-)