fredag 13 november 2009

Steg 2 förbereds

Är hemma ett par timmar...vilket innebär mat, packa ryggsäcken, maskera modell och på med ytterliggare ett lager aluminiumfärg. Maskerade vissa roderytor med Tamiyatejp och klickade dit Humbrol Maskol på ett par mindre luckor.

Nu är det dags för steg 2 i min nedsmutsnings-och nedslitningsprocess på flygplanets aluminiumplåt. Jag kommer att blanda ner 10% av Tamiya XF-56 Metallic Grey för att mörka ner färgen. Det kommer förmodligen att bli två steg till innan jag är färdig och lägger på klarlacken och så småningom dekalerna...var lugna det kommer bilder däremellan!

1 kommentar:

Niklas sa...

Detta ska bli rackarns intressant! Kul att du vågar testa nya metoder, framför allt andra metoder än Alclad! Själv skulle jag inte våga, lite feg är jag ibland.. :p