onsdag 19 augusti 2009

Mörkare gräs...

Jag har börjat att bygga upp en bra färg på gräsmattan genom att grundmåla med Tamiya XF-49 Khaki. Senare kommer jag att lägga på ljusare nyanser för att det ska se ut som att gräset är solbränt. Återkommer med vilka färger det blev när jag har experimenterat färdigt!
Jag skrapade bort lite av "gräsmattan" och smetade på ett tunt lager med trälim och pressade ner finkornig sand. Tanken är att det ska bli två ytor som föreställer upptrampade spår. Eftersom skalan är 1/72 så ser det mer ut som grusade gångvägar... Det kanske skapar mer liv på basplattan och så småningom modellen!?

2 kommentarer:

Mathias Andersson sa...

Fasiken vad du ligger i! Själv glömmer jag alltid kameran när jag åker till min hobbyverkstad, så mina uppdateringar blir inte så ofta tyvärr.
Ser riktigt bra ut!

Niklas sa...

Ja, jag håller med Mathias, fasiken vad du ligger i!! :p

Snyggt blir det också, jag kommer i framtiden anlita dig för mina basplattor.... ;)