fredag 10 juli 2009

Bell 212 från Belize

Efter slutspurten med 37:an har jag fått ny fart på byggbordet. Till Tp79:an har tillverkat de runda fönsterna på ryggåsen som släpper in ljus till navigatören/radiooperatören, några strålkastare mot motorerna och lite annat...bilder senare.

Däremot har min Bell 212 från 25th Flight, Army Air Corps fått alla de antenner, strålkastare, stag och stegskydd som finns på förebilden. Det är lite pyssel att scratchbygga alla dessa små dj... detaljerna!! Nu är det bara en HF-antenn(fisklina) som ska limmas på plats mellan de fyra stag som sitter på vänster sida - bakom och under sidodörren till stjärbommen strax bakom stabilisatorn.
När jag kommer hem från Jämtlandstrippen kommer jag att sätta igång och måla modellen - Dark green och Dark sea grey. Vänster skjutdörr kommer att limmas på plats i öppet läge men under målningen sitter den fast så länge med lite häftmassa. Jag lägger även in en bild på undersidan...

2 kommentarer:

Niklas sa...

Jag måste allt säga att du är en jäkel på det här med scratchbygge! Denna chopper kommer bli kanon! Klassegrare i Modell Gbg, måntro..? :)

Mathias Andersson sa...

Jag håller med Niklas. Ser riktigt bra ut!

Såg ditt MMS också på D12 i Östersund. Så de gör! Låta den stå så där och förfalla! Usch!